Výsledky běhu a trasy

Zapsal: David Horáček | Upravil: 28.08.2016 ve 09:19 hod.

Výsledky běhu a trasy

Životní energie

Na základní škole, když jsme v tělocviku běhávali několik koleček na stadionu jsem se k závěru dostával do předních pozic. Čím déle jsem běžel, tím lépe mi to šlo. Měl jsem radost, že mi to jde samo. Ovšem základní školou to skončilo a dále jsem běhání nerozvíjel. Bavila mě elektrika a sportovní činnosti šly stranou. Běhám pravidelně o víkendech a nabíjím se touto životní energií. Běh mi čistí hlavu, posiluje tělo, dává nové nápady a přináší skvělý pocit.

Kolik naběhám

Podle toho, jak se cítím. Znovuobjevení se dostavilo kolem pětatřicítky, když jsme se přestěhovali do nového domu v Sudislavi nad Orlicí. Okolní krásná příroda a čistý vzduch v nadmořské výšce 500 m lákaly po procházkách. Mým cílem byla redukce váhy a rychlá chůze ve zdejších lesích  se ukázala jako ideální řešení. Postupně jsem chůzi střídal s během, což přinášelo další uspokojení. Běhal jsem stále více a déle. V roce 2013 přišla nabídka od běžkyně Renaty, abych se zúčastnil horského maratonu v Jeseníkách. Byla to výzva a nedokázal jsem odmítnout. Je okouzlující vidět krásné ženy - maratonské běžkyně, které se odhodlaně postaví před tak náročný závod. Tento můj první maraton délky 42 km v horském terénu s převýšením 1800 m jsem zaběhl za 4 hodiny a 30 min. Byl to velice těžký závod, ale zvládl jsem ho bez úrazu.

Cíle v běhání

Nyní se zaměřuji na techniku a vytrvalost běhu. Cílem je běhaní na dlouhé vzdálenosti (20 km a více) ve zvýšeném tempu, ale v aerobním pásmu, čili zvýšení anaerobního prahu. Hodně mi pomáhá měření a vyhodnocení, např. parametr trénovanosti VO2, který mi vyhodnocují běžecké hodinky. V tomto pohledu mi technika velice usnadňuje práci s poznáváním svého těla.

Měření běhu sporttesterem

Od 9. září 2015 mám nové hodinky Forerunner 620 HR Run Black. Ty původní Sigma PC 15.22 jsou odepsané, protože se dovnitř dostal pot a sůl totálně vyžrala tištěný spoj. Displej ukazuje jen pár znaků. Netěsnost víčka nejspíš nastala po výměně baterie. Měl jsem je od ledna 2013. Nové běžecké hodinky měří více parametrů a přesněji. Umožňují mi nastavovat tréninky a vyhodnocovat dosažené výsledky. Baví mě to ještě více.

Běžecké trasy kolem Sudislavi

1. Sudislav - Bezpráví - Luh - Sudislav 6,5 km

Kratší členitá trasa lehce náročná na stoupání a klesání v celkové délce 6,5 km. Běží se střídavě lesním terénem a z části po asfaltu cyklostezky UnO - BnO. Na trase jsou dva železniční přejezdy se signalizací.

Odkaz na podrobnou mapu trasy..

2. Sudislav - Bezpráví - Říčky - Luh - Sudislav 8,5 km

Členitá trasa lehce náročná na stoupání a klesání v celkové délce 8,5 km. Běží se střídavě lesním terénem a z části po asfaltu cyklostezky UnO - BnO. Na trase jsou dva železniční přejezdy se signalizací.

Odkaz na podrobnou mapu trasy..

3. Sudislav - Bezpráví - Říčky - Luh - Lysina - Sudislav 10,5 km / 350 m

Trasa s pěkným stoupáním (350 m) a klesáním (350 m) v celkové délce 10,5 km. Běží se střídavě lesním terénem a z části po asfaltu cyklostezky UnO - BnO. Na trase jsou dva železniční přejezdy se signalizací.

Odkaz na podrobnou mapu trasy..

4. Sudislav - Bezpráví - Dobrá voda - Klopoty - Říčky - Luh - Lysina - Sudislav 12 km / 420 m

Trasa s pěkným stoupáním (420 m) a klesáním (420 m) v celkové délce 12 km. Běží se střídavě lesním terénem a z části po asfaltu cyklostezky UnO - BnO. Na trase jsou dva železniční přejezdy se signalizací.

Odkaz na podrobnou mapu trasy..

5. Sudislav - Vylamovský kopec rozc. (6km) zpět 12 km

Lehká trasa zpočátku po lesní cestě asi 3km, pak 2km po asfaltové cestě, která se napojuje opět na lesní. Délka trasy jednosměrně. Zpět po stejné trase.

Odkaz na podrobnou mapu trasy..

6. Sudislav - Šuráňkův kopec (10km) zpět 16km

Běžecky lehká trasa přes Vylamovský a Šuráňkův kopec nad Sloupnicí s krásným výhledem na Vysokomýtsko

Odkaz na podrobnou mapu trasy..

Chceš se přidat? No tak mi napiš...

Výsledky běhu - odkaz na Garmin Connect